Ruilen & Retourneren


Ruilen & Retourneren

Op deze pagina leest u alles over het ruilen en retourneren van bestelde artikelen via de webshop van Leemans Schoenen. Ook vindt u hier de informatie die u nodig als u een klacht heeft over een artikel.

Artikel ruilen/ retourneren
Wanneer u een artikel wilt retourneren of ruilen voor een andere maat of een andere kleur, dan kunt u dit aangeven op het retourformulier. Wel dient het artikel bij een ruiling dezelfde prijs te hebben als het eerst geleverde artikel. Zodra uw retourzending (artikel en retourformulier) bij ons binnen is, wordt deze verwerkt. Bij een ruiling wordt het nieuwe artikel, indien voorradig, zo spoedig mogelijk naar u verzonden.

U kunt het artikel op onderstaande manieren retourneren.

  1. GRATIS retourneren via een PostNL-punt: bij het retourformulier, die bij uw bestelling is meegezonden, is een PostNL-label gevoegd. Deze dient u op de verpakkingsdoos te plakken. Uw retourzending kunt u inleveren bij een van de PostNL-punten in Nederland*. Bewaar het afleverbewijs goed. Let op: op het PostNL-label staat 'franco' genoteerd. Dit houdt in dat u niet hoeft te betalen bij het inleveren van uw retourzending bij een PostNL-punt.
  2. GRATIS retourneren in een van onze winkels: U kunt uw pakket afleveren in een van onze winkels. U ontvangt een retourbewijs van de medewerker.**

* Retourbestellingen vanuit België of Duitsland dienen ter alle tijden zelf gefrankeerd te worden.

** In de winkels geven wij geen contant geld terug voor bestellingen die via de webshop zijn besteld. Hiervan wordt het bedrag binnen maximaal 5 werkdagen terug gestort op uw rekening. Indien u besteld heeft via Afterpay en de factuur nog niet heeft voldaan, dan zal u bericht ontvangen van Afterpay.

Voorwaarden ruilen / retourneren
• Het artikel dient in ongebruikte en ongedragen staat te zijn (passen mag uiteraard wel).
• Het artikel dient voorzien te zijn van alle originele stickers, labels en/of kaartjes.
• Het artikel dient verpakt te zijn in de originele schoenen- en verpakkingsdoos.
• Het artikel dient binnen 14 dagen na ontvangst te worden teruggezonden.
• Het retourformulier dient zo volledig mogelijk te worden ingevuld en in de schoenen- of verpakkingsdoos te worden meegezonden.
• Meerdere producten uit dezelfde order dienen in één zending te worden geretourneerd.
• Retourzendingen zijn altijd voor risico van de klant.
• Goederen onder rembours worden niet geaccepteerd.

Terugbetaling
Wanneer wij uw retourzending in goede orde hebben ontvangen, wordt u hiervan per mail op de hoogte gesteld. Wij controleren of de zending aan bovenstaande voorwaarden voldoet. Wij streven ernaar binnen 5 werkdagen na dat de retourzending bij ons binnen is het (resterende) bedrag terug te storten op uw rekeningnummer. Indien u een bestelling heeft geplaatst in één van onze winkels, vragen wij u uw IBAN rekeningnummer aan ons door te geven per mail.

Wanneer u binnen de 14 dagen uw online bestelling retourneert, ontvangt u alle betalingen die u voor de bestelling heeft gedaan terug, inclusief verzendkosten. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wanneer er sprake is van een gedeelde bestelling, waarvan u een deel terugstuurt en een deel houdt, dan ontvangt u de betaling voor het geretourneerde deel terug, exclusief verzendkosten. Hetzelfde geldt voor bestellingen buiten Nederland. Retourneringskosten vanuit andere landen worden niet terugbetaald. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Bel 023-7900053 of vul het contactformulier in. 

Indien een product beschadigd of onjuist geretourneerd is heeft Leemans Schoenen het recht om een product te weigeren of waardevermindering in rekening te brengen.


Ruilen en retourneren met Afterpay
Indien u heeft gekozen voor de betaalmethode Afterpay, wordt uw retour bij aankomst doorgegeven aan Afterpay. Zij zullen dit verder administratief verwerken. Wanneer u de factuur nog niet betaald heeft zal deze (bij volledige retournering) komen te vervallen. Indien u het bedrag wel al naar Afterpay heeft overgemaakt, zullen zij dit met u verrekenen.

Indien u een artikel wilt ruilen, kan dit enkel voor een andere maat en/of kleur. Wilt u een ander product met een ander artikelnummer? Dan zult u het artikel opnieuw moeten bestellen. Uw ruiling zal in dit laatste geval als retourzending worden behandeld.


Ik heb een klacht
Voordat artikelen verzonden worden, worden deze eerst gecontroleerd op eventuele beschadigingen. Heeft u toch een artikel ontvangen die beschadigd of stuk is? Dan kunt u dit vermelden op het retourformulier en het artikel retourneren of ruilen op bovenstaande wijze.

Voor klachten die u ondervindt na het dragen van het artikel (binnen een termijn van 6 maanden) kunt u het beste terecht bij de dichtstbijzijnde winkel van Leemans Schoenen. Vergeet hierbij niet uw factuur mee te nemen. Het personeel in de winkel kan uw klacht dan ter plekke bekijken en naar een oplossing zoeken.

Indien u niet in staat bent om een van onze winkels te bezoeken, kunt u een e-mail sturen naar info@leemansschoenen.nl. In deze e-mail dient u uw klacht helder te omschrijven en een foto van het artikel mee te sturen. Wij zullen vervolgens contact met u opnemen om uw klacht op de juiste manier te verhelpen.

Retourformulier
Download hier het retourformulier.

Divide