Veelgestelde vragen

Bezorgen en verzendkosten

  • 1. Betaal ik verzendkosten over mijn bestelling?

    Om uw bestelling te laten thuisbezorgen door PostNL betaalt u op de niet-afgeprijsde artikelen €2,95 verzendkosten. U betaalt €3,95 verzendkosten wanneer uw bestelling volledig uit Sale artikelen bestaat. Indien uw bestelling uit een niet-afgeprijsd én een Sale artikel bestaat, bedragen de verzendkosten €2,95

    Indien u uw bestelling laat leveren op een locatie buiten Nederland zal standaard €8,95 verzendkosten in rekening worden gebracht.

  • 2. In welke landen bezorgt Leemans Schoenen?
    Leemans Schoenen kan schoenen leveren aan adressen in Nederland, België en Duitsland. Voor leveringen in België en Duitsland brengen wij €8,95 aan verzendkosten in rekening.
  • 3. Kan ik een online bestelling ook in de winkel ophalen?
    Een online bestelling kan opgehaald worden bij elke Leemans winkel. U kunt bij het afrekenen kiezen bij welk filiaal u de bestelling wilt ophalen. Wij vragen u om uw factuur en identiteitsbewijs mee te nemen wanneer u uw bestelling komt ophalen.
  • 4. Met welk vervoersbedrijf levert Leemans Schoenen?
    De bestellingen van Leemans Schoenen worden afgeleverd door PostNL.
  • 5. Wat als ik niet thuis ben om mijn bestelling aan te nemen?
    Wanneer de chauffeur een pakket niet bij u kan afleveren, biedt de chauffeur het vervolgens aan bij uw buren. Als dit niet lukt, dan krijgt u van de chauffeur een bericht met een ‘Niet-thuis-code’. Met deze code kunt u zelf op de website van PostNL een keuze maken voor een tweede pakketbezorging. Als u geen keuze maakt voor een tweede pakketbezorging, dan wordt uw pakket de volgende werkdag opnieuw bij u aangeboden. Meer informatie.
  • 6. Wat is de levertijd van mijn online bestelling?

    Laat u uw pakketje thuis bezorgen, of bij een PostNL punt? Leemans Schoenen heeft dan een levertijd van 1 tot 3 werkdagen.

    Wilt u uw pakketje ophalen in één van onze winkels? Dan is de levertijd 1 tot 5 werkdagen. De levertijd wordt mede bepaald doordat een groot deel van onze collectie in het magazijn van onze winkels staat. 

    Zodra een artikel besteld is, controleren wij eerst of het artikel voorradig is in ons centrale magazijn. Is dit niet het geval, dan wordt deze uit een van onze winkels gehaald. Hierdoor kan het zijn dat, als u meerdere bestellingen tegelijk heeft geplaatst, de ene bestelling eerder geleverd kan worden dan de andere bestelling.

  • 7. Wat zijn de verzendmogelijkheden?

    Leemans biedt drie mogelijkheden om uw bestelling te verzenden.

    1. Bezorgen naar uw thuisadres of naar een afwijkend adres via PostNL (€2,95-€3,95*)
    2. Ophalen bij Leemans Schoenen (gratis). Wij vragen u om uw factuur en identiteitsbewijs mee te nemen om uw bestelling op te halen.
    3. Ophalen bij één van de ruim 2400 PostNL ophaallocaties (€2,95-€3,95*). U dient hierbij een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Wij adviseren u bij het PostNL punt aan te geven dat het gaat op een 'Leemans' pakketje via PakjeGemak

    * Om uw bestelling te laten thuisbezorgen door PostNL betaalt u op de niet-afgeprijsde artikelen €2,95 verzendkosten. U betaalt €3,95 verzendkosten wanneer uw bestelling volledig uit Sale artikelen bestaat.

Account

  • 1. Hoe kan ik een account aanmaken?
    Rechts boven op deze pagina kunt u klikken op de link ‘registreren’. U wordt automatisch doorgestuurd naar de registratiepagina. Vult u alle velden met een ‘*’ naar waarheid in. Leemans Schoenen voldoet aan alle geldende privacyregelingen en uw gegevens zullen niet aan derden worden verstrekt.
  • 2. Hoe kan ik een account verwijderen?
    U kunt een account laten verwijderen door een van onze medewerkers. Neemt u hiervoor contact met ons op via het contactformulier. Graag horen wij van u de reden dat u uw account wilt verwijderen. Vergeet niet dat u hierna geen toegang meer heeft tot de betaalde bestellingen en facturen. Ook verliest u alle opgeslagen gegevens. Deze gegevens kunnen na uitschrijving ook bij Leemans Schoenen niet worden hersteld.
  • 3. Hoe kan ik inloggen op mijn account?
    Klik op ‘Inloggen’ rechts bovenaan de pagina. Vervolgens kunt u uw e-mailadres en wachtwoord invoeren.
  • 4. Hoe kan ik wijzigingen in mijn account doorvoeren?

    In uw account kunt u op eenvoudige wijze uw gegevens wijzigen:

    1. E-mailadres wijzigen: Log in op uw account met uw e-mailadres en uw wachtwoord. U kunt vervolgens onder ‘Mijn gegevens’ uw e-mailadres wijzigen.
    2. Adres wijzigen: Log in op uw account met uw e-mailadres en uw wachtwoord. U kunt vervolgens onder ‘Mijn adressen’ uw adres aanpassen. Let op. Als u bij ‘standaard verzendadres’ geen adres invoert, wordt het factuuradres gebruikt als verzendadres. Is het factuuradres afwijkend van het verzendadres? Voer dan twee verschillende adressen in.
    3. Wachtwoord wijzigen: Log in op uw account met uw e-mailadres en uw wachtwoord. U kunt vervolgens onder ‘Wachtwoord wijzigen’ uw wachtwoord wijzigen.
  • 5. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik deze opnieuw opvragen?
    Klik bij het kopje ‘Inloggen’ op ‘Wachtwoord vergeten?’ en vul uw e-mailadres in. U ontvangt een e-mail met een nieuw wachtwoord. Met dit nieuwe wachtwoord kunt u inloggen. U kunt vervolgens uw wachtwoord wijzigen bij de optie ‘Wachtwoord wijzigen’.
  • 6. Ik kan niet inloggen op mijn account, hoe kan dat?
    Kunt u niet inloggen? Controleer of u het e-mailadres juist heeft ingevoerd. Krijgt u de melding ‘Inloggen mislukt’ dan betekent dit vaak dat u nog geen account heeft. Als u aangemeld bent voor de nieuwsbrief, betekent dit niet automatisch dat u ook een account heeft.
  • 7. Is het nodig een account aan te maken, voordat ik een aankoop kan doen bij Leemansschoenen.nl?
    U kunt er voor kiezen om een bestelling te plaatsen zonder een account aan te maken. Uiteraard hebben wij wel enkele gegevens van u nodig om uw bestelling op de juiste wijze af te ronden, zoals uw adresgegevens. Deze gegevens worden echter niet opgeslagen. Bij een volgende bestelling dient u deze gegevens dan weer opnieuw in te vullen.
  • 8. Wat zijn de voordelen van een account?

    Als houder van een account profiteert u van een aantal voordelen:

    1. Bestellingen inzien. Bij het kopje ‘Mijn bestellingen’ ziet u een overzicht van al uw bestellingen die u bij Leemans Schoenen heeft gedaan met uw account. Ook kunt u de status van uw bestellingen bekijken.
    2. Gegevens wijzigen. U kunt op elk moment uw persoonlijke gegevens, uw e-mail adres en uw wachtwoord veranderen. Ook kunt u bijvoorbeeld uw aflever- en/of verzendadres wijzigen.
    3. Abonneren op de nieuwsbrief. Wilt u de hoogte blijven van de aanbiedingen en het laatste nieuws van Leemans Schoenen? Bij het kopje ‘Nieuwsbrief’ kunt u dit aangeven.

     

Ik heb een klacht

  • 1. Ik heb een beschadigd artikel ontvangen. Wat nu?
    Voordat artikelen verzonden worden, worden deze eerst gecontroleerd op eventuele beschadigingen. Heeft u toch een artikel ontvangen die beschadigd of stuk is? Dan kunt u dit vermelden op het retourformulier en het artikel ruilen of retourneren.
  • 2. Ik heb een klacht. Hoe kan ik deze melden?

    Voor klachten die u ondervindt na het dragen van het artikel (binnen een termijn van 6 maanden) kunt u het beste terecht bij de dichtstbijzijnde winkel van Leemans Schoenen. Vergeet hierbij niet uw factuur mee te nemen. Het personeel in de winkel heeft de expertise om uw klacht op de juiste manier te verhelpen.

    Indien u niet in staat bent om een van onze winkels te bezoeken, kunt u een e-mail sturen naar info@leemansschoenen.nl. In deze e-mail dient u uw klacht helder te omschrijven en een foto van het artikel mee te sturen. Wij zullen vervolgens contact met u opnemen om uw klacht op de juiste manier te verhelpen.

  • 3. Ik heb een verkeerde levering gekregen. Wat nu?
    In ons magazijn proberen wij zo zorgvuldig mogelijk uw bestelling klaar te maken. Desondanks kan het gebeuren dat wij per ongeluk een artikel met de verkeerde maat of kleur naar u hebben verzonden.

    Wanneer u artikel(en) in de verkeerde maat en/of kleur hebt ontvangen, kunt u deze het beste direct retourneren en dit op het retourformulier aangeven.

Nieuwsbrief

Ruilen en retourneren

  • 1. Hoe kan ik een artikel retourneren?

    Bent u niet tevreden over uw bestelling? Dan kunt u het artikel retourneren. Wij vragen u het retourformulier in te vullen en mee te sturen met uw retourzending. U kunt het artikel op onderstaande manieren retourneren.

    1. GRATIS retourneren via een PostNL-punt: bij het retourformulier, die bij uw bestelling is meegezonden, is een PostNL-label gevoegd. Deze dient u op de verpakkingsdoos/-zak te plakken. Uw retourzending kunt u inleveren bij een van de PostNL-punten in Nederland*. Bewaar het afleverbewijs goed. Let op: op het verzendlabel staat 'franco' genoteerd. Dit betekent dat u GRATIS uw retourzending bij een PostNL-punt kunt verzenden.

    2. GRATIS retourneren in een van onze winkels: U kunt uw pakket afleveren in een van onze winkels. U ontvangt een retourbewijs van de medewerker. 

    In de winkels geven wij geen contant geld terug voor bestellingen die betaald zijn met IDeal, Mastercard, Visacard of Afterpay. Hiervan wordt het geld binnen maximaal 7 werkdagen terug gestort op uw rekening. Indien u besteld heeft via Afterpay en de factuur nog niet heeft voldaan, dan zal u bericht ontvangen van Afterpay.

    * Retourbestellingen vanuit België of Duitsland dienen ter alle tijden zelf gefrankeerd te worden.

  • 2. Hoe lang duurt het voordat ik bij een retourzending mijn (resterende) geld op mijn rekening gestort krijg?
    Wij streven ernaar binnen 5 werkdagen na ontvangst het (resterende) bedrag terug te storten op uw rekeningnummer.
  • 3. Hoe weet ik of Leemans Schoenen mijn retourzending heeft ontvangen?
    Wanneer wij uw retourzending in goede orde hebben ontvangen, wordt u hiervan per mail op de hoogte gesteld.
  • 4. Ik ben het retourformulier kwijt. Wat nu?
    Download hier het retourformulier.
  • 5. Kan ik een artikel ruilen?

    U kunt een artikel ruilen voor een andere maat of een andere kleur. Wel dient het artikel dezelfde prijs te hebben als het eerst geleverde artikel. Als u een artikel wilt ruilen, kunt u dit aangeven op het retourformulier. Zodra uw retourzending (artikel en retourformulier) bij ons binnen is en voldoet aan de voorwaarden, wordt deze verwerkt. Bij een ruiling wordt het nieuwe artikel, indien voorradig, zo spoedig mogelijk naar u verzonden. Lees meer over ruilen.

    Ook kunt u ruilen in één van onze winkels.

Bestellen

  • 1. Ik wil voor het eerst online schoenen bestellen bij Leemans Schoenen, hoe gaat dit in zijn werking?

    Online bestellen werkt snel en gemakkelijk in onze webshop.

    1. Selecteer het gewenste artikel.
    2. Selecteer uw maat en de gewenste kleur.
    3. Voeg het artikel toe aan uw winkelwagen door op ‘+ shoppingbag’ te klikken. 
    4. Ga naar uw shoppingbag (deze vindt u rechtsboven op de website).
    5. Kies of u uw bestelling thuisbezorgd wilt hebben of wilt komen ophalen in één van de Leemans Schoenen winkels. 
    6. Heeft u een kortingscode voor de webshop? Vul deze dan in bij 'Heeft u een kortingscode?' De korting wordt meteen verrekend.
    7. Klik op ‘Naar Stap 2: Uw gegevens'.
    8. Login met uw account, registreer als nieuwe klant of bestel zonder account.
    9. Controleer uw verzendgegevens en klik op 'Ga verder'.
    10. U bent nu bij 'Stap 3: Uw bestelling' aangekomen. Kies een betaalmethode: iDEAL, MasterCard, MasterPass, Visa, AfterPay of Fashioncheque. Controleer nogmaals uw bestelling en factuur- afleveradres. 
    11. Bevestig de betaling door op ‘Naar veilig betalen’ te klikken. U komt nu in de betaalomgeving terecht van de door u gekozen betaalmethode.

    Leemans Schoenen bevestigt uw bestelling middels een e-mail. Uw bestelling wordt dan in behandeling genomen. Als u een account aangemaakt heeft en ingelogd bent op de website vindt u onder ‘Mijn account’ een tabblad ‘Mijn bestellingen’. Hier kunt u uw bestelling terug vinden.

  • 2. Kan ik een bestelling annuleren?
    Annuleren is mogelijk als uw bestelling nog niet is verzonden. Indien u uw bestelling wilt annuleren verzoeken wij u direct contact op te nemen met onze webshop. U kunt het contactformulier invullen of bellen naar 023-5629282 (keuzenummer 1). De webshop is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 – 17:00 uur.

    Is uw pakket al verzonden? Dan kunt u deze met ingevuld retourformulier gratis retourneren via PostNL. Wij zorgen er dan voor dat het bedrag binnen 7 werkdagen na ontvangst op uw rekening wordt teruggestort.
  • 3. Komen schoenen die uitverkocht zijn nog binnen?

    Het kan voorkomen dat een schoen of een maat (tijdelijk) is uitverkocht. Neemt u via het contactformulier contact met ons op en vermeld hierbij het artikelnummer, de maat en de kleur. Vervolgens bekijken wij wat we voor u kunnen betekenen.

  • 4. Waar kan ik mijn bestelnummer vinden?
    Uw bestelnummer staat in de bevestigingsmail die u na uw bestelling heeft ontvangen. Verder staat het bestelnummer in uw persoonlijke account onder ‘Mijn bestellingen’.

Betalen

  • 1. Op welke manier(en) kan ik betalen?

    In de webshop van Leemans Schoenen kunt u op verschillende manieren betalen. U kunt kiezen uit iDeal (internetbankieren), Creditcard (Visacard/Mastercard/MasterPass) en Fashioncheque. Ook bieden wij de mogelijkheid tot achteraf betalen met Afterpay. Klanten uit België kunnen ook kiezen voor de betaaloptie Mr. Cash.  

    Lees hier meer over de betaalmogelijkheden.

  • 2. Kan ik ook betalen met Fashioncheque?
    Leemans Schoenen accepteert zowel in de Leemans Winkels, Tamaris Store, als via de webshop Fashioncheque als betaalmiddel. Bekijk hier een overzicht van de winkels.
  • 3. Is het veilig om mijn schoenen online te bestellen en te betalen?
    De betalingen via onze website worden afgehandeld middels SSL technologie. Dit beschermt uw persoons- en betalingsgegevens. Hiermee worden de persoonlijke gegevens beschermd tijdens de verzending via het internet en kan voorkomen worden dat deze informatie door anderen onderschept kan worden. Handige tip: U kunt dit controleren door in de betaalmodule te kijken of de letter ‘s’ aanwezig is na 'http' in de adresbalk (https://)
  • 4. Ik heb een kortingscode, hoe kan ik deze inwisselen?
    Als u een kortingscode heeft kunt u deze invullen tijdens de eerste stap van het betaalproces: 'stap 1: uw shoppingbag'. Onderaan de pagina staat de tekst 'Heeft u een kortingscode?'. Klik hierop en de kortingscode kan worden ingevuld. Het te betalen bedrag zal dan automatisch aangepast worden. U kunt zich aanmelden voor onze nieuwsbrief om kans te maken op kortingscodes.
Divide