Bezorging & Verzendkosten

Bezorging & Verzendkosten

Lees op deze pagina meer over de levering van uw bestelling. U vindt hier o.a. informatie over de verzendmogelijkheden, verzendkosten en de levertijden.

Verzendmogelijkheden
Leemans biedt drie mogelijkheden om uw bestelling te verzenden.
1. Bezorgen naar uw thuisadres of naar een ander adres via PostNL (€2,95-€3,95 verzendkosten*)
2. Ophalen bij Leemans Schoenen, vestiging naar keuze (gratis). Wij vragen u om uw factuur en identiteitsbewijs mee te nemen om uw bestelling op te halen. 
3. Ophalen bij één van de ruim 2400 ophaallocaties van PostNL. U dient een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Daarnaast adviseren wij u aan te geven dat het gaat om een 'Leemans' pakketje via PakjeGemak. 

* Om uw bestelling te laten thuisbezorgen door PostNL betaalt u op de niet-afgeprijsde artikelen €2,95 verzendkosten. U betaalt €3,95 verzendkosten wanneer uw bestelling volledig uit Sale artikelen bestaat.

Verzendkosten
Om uw bestelling te laten thuisbezorgen door PostNL betaalt u binnen Nederland op niet afgeprijsde artikelen €2,95 verzendkosten. Om uw bestelling volledig bestaande uit Sale artikelen te laten thuisbezorgen door PostNL betaalt u binnen Nederland €3,95 verzendkosten. Indien uw bestelling uit een niet-afgeprijsd én een Sale artikel bestaat, bedragen de verzendkosten €2,95. Voor bezorging aan adressen in België en Duitsland brengen wij, ongeacht het bedrag van de bestelling, €8,95 aan verzendkosten in rekening. 

Levertijden
Wanneer u uw schoenen thuis laat bezorgen, of bij een PostNL punt, heeft Leemans Schoenen een levertijd van 1 tot 3 werkdagen. Voor schoenen die in de winkel bezorgd worden geldt een levertijd van 1 tot 5 werkdagen. De levertijd wordt mede bepaald doordat een groot deel van onze collectie in het magazijn van onze winkels staat.

Zodra een artikel besteld is, controleren wij eerst of het artikel voorradig is in ons centrale magazijn. Is dit niet het geval, dan wordt deze uit een van onze winkels gehaald. Hierdoor kan het zijn dat, als u meerdere bestellingen tegelijk heeft geplaatst, de ene bestelling eerder geleverd kan worden dan de andere bestelling.

Feestdagen: Bij PostNL worden de pakketten bezorgd zoals normaal. PostNL streeft ook rondom de feestdagen naar bezorging binnen 24 uur nadat de bestellingen vanuit Leemans bij PostNL zijn aangeboden. Tijdens zon- en feestdagen is PostNL gesloten en ontvangt en levert PostNL geen pakketten. Bekijk hier de aangepaste bezorgtijden.

Niet thuis bij aflevering?
Wanneer de chauffeur een pakket niet bij u kan afleveren, biedt de chauffeur het standaard aan bij uw buren. Als dit niet lukt, dan krijgt u van de chauffeur een bericht met een ‘Niet-thuis-code’. Met deze code kunt u op de website van PostNL een keuze maken voor een tweede pakketbezorging. Maakt u geen keuze voor een tweede pakket bezorging? Dan wordt uw pakket de volgende werkdag opnieuw bij u aangeboden.

Wanneer zowel u, als de buren bij de tweede aanbieding van uw pakket niet thuis zijn kunt u met het de 'Niet-thuis-code' van de chauffeur de zending afhalen. U heeft hiervoor drie weken de tijd, daarna gaat de zending terug naar de afzender.

Indien Leemans Schoenen niet binnen 30 dagen een melding heeft doorgekregen dat de zending niet is afgeleverd, dat deze is beschadigd of vertraagd, dan wel dat de vervoersovereenkomst anderszins niet naar behoren is uitgevoerd, gaat Leemans Schoenen er vanuit dat deze verzending is uitgevoerd. Hierna kan er geen aanspraak meer op het pakket gedaan worden.

Verkeerde levering
Ondanks alle zorgvuldigheid die wij bij bestellingen in acht nemen, kan het voorkomen dat een bestelling per ongeluk onvolledig of onjuist geleverd wordt. In dat geval kunt u dit binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling bij ons melden. Stuur een e-mail naar info@leemansschoenen.nl waarin u aangeeft wat er mis is gegaan. Vermeld hierbij uw factuurnummer. Wanneer u een verkeerd artikel heeft ontvangen, kunt u deze retourneren (gratis via PostNL) en de reden van retour aangeven op het retourformulier.

Divide